De Ziua Internațională a Tineretului, 100 de voluntari și membri ai fundațiilor pentru tineret din 21 de județe au fost adevărați AMBASADORI, la firul ierbii, ai mesajului ONU pentru încurajarea implicării TINERILOR în comunitate.
La inițiativa Fundației Naționale pentru Tineret – FNT (rețeaua națională a fundațiilor județene pentru tineret și a Municipiului București prevăzută de Legea Tinerilor nr.350/2006), 21 dintre fundațiile pentru tineret membre și partenere au organizat miercuri, 12 august 2020, cea mai amplă campanie de promovare, în rândul tinerilor din România, a mesajului Organizației Națiunilor Unite de Ziua Internațională a Tineretului, care, în acest an urmărește să pună în prim-plan implicarea tinerilor prin trei canale interdependente:
- Implicare locală/în comunitate;
- Implicare națională (formulare de legi, politici și implementarea acestora);
- Implicare la nivel global.
Astfel, cei aproximativ 100 de voluntari și membri ai echipelor fundațiilor pentru tineret din Alba, Argeș, Buzău, Bihor, Botoșani, București, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Ialomița, Ilfov, Mehedinți, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea și Vaslui au organizat, în cadrul sau sub egida inițiativei noastre, activități diferite, de la campanii stradale de informare, consultări cu tinerii, mese rotunde, flashmob online, dezbateri, până la vânătoare de comori și chiar amenajare de spații noi dedicate activităților de tineret.
Deși Ziua Internațională a Tineretului este sărbătorită de 20 de ani și, de fiecare dată, supune atenției teme extrem de importante, din păcate, în România, de foarte multe ori este ignorată chiar și de către autoritățile de resort. Drept urmare, sectorul neguvernamental trebuie să suplinească această pasivitate, prin activități de conștientizare.
Astfel, noi am furnizat fundațiilor membre și partenere materiale promoționale personalizate (plase, tricouri, măști, baloane, afișe, flyere) pentru derularea campaniilor de conștinetizare, cu mesajul Zilei Internaționale a Tineretului, sub brandul FNT și al fiecărei fundații pentru tineret.
Le mulțumim TUTUROR reprezentanților fundațiilor pentru tineret pentru deschiderea pe care au arătat-o inițiativei Fundației Naționale pentru Tineret de a organiza o campanie unitară ca mesaj și identitate vizuală, conștientizând nevoia, mai ales în acest an plin de provocări, de a ÎNCURAJA implicarea tinerilor în comunitate, prin solidaritate, voluntariat, toleranță și participare activă la mecanismele democratice.
O dovadă a aplicării efective a îndemnului Națiunilor Unite, lansat în urmă cu câteva luni, o reprezintă noua conducere a Fundației Naționale pentru Tineret, care este formată EXCLUSIV din TINERI, dornici să se implice mai mult și pe deplin susținuți în acest demers.